Δευτέρα, Απριλίου 12, 2010

Βιώσιμες μετακινήσεις για τη (Συν)Κοινωνία

Βιώσιμες μετακινήσεις για τη (Συν)Κοινωνία Πέμπτη, 08 Απρίλιος 2010 16:40 Πολιτικές Κινήσεις - Λέσβος Η Πολιτική Κίνηση Λέσβου των Οικολόγων Πράσινων εκφράζει την αντίδραση της στην πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μυτιλήνης για την μη επέκταση του δικτύου των δημοτικών συγκοινωνιών προς της περιοχές της Καλλιθέας και του Χάλικα. Η συνέχιση του επιτυχημένου προγράμματος «Συν-Κοινωνία» σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ κρίνεται απολύτως θετική αλλά είναι απαράδεκτο να αρνείται ο Δήμος την επέκταση των διαδρομών προς κάποιες περιοχές της πόλης, υποκύπτοντας στις πιέσεις μικροπολιτικών συμφερόντων. Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που οι τοπικές αρχές συμπεριφέρονται ως υπάλληλοι συγκεκριμένων συμφερόντων αντί να βλέπουν το γενικό καλό των συμπολιτών μας. Οι Οικολόγοι Πράσινοι πιστεύουμε στη βιώσιμη μετακίνηση, όπου δίπλα στην προτεραιότητα της δημόσιας συγκοινωνίας, του περπατήματος και του ποδηλάτου, υπάρχει και χώρος για το ταξί ως συμπλήρωμα και όχι ως ανταγωνιστή της συγκοινωνίας. Καθώς η πίεση για χρήση του ΙΧ στην πόλη θα γίνεται όλο και λιγότερη, σταδιακά θα απελευθερώνεται χώρος για περισσότερους πεζόδρομους, πιο φαρδιά πεζοδρόμια με δέντρα, για επιπλέον δημόσιους χώρους και πράσινο που τόσο χρειαζόμαστε. Η πόλη της Μυτιλήνης αντιμετωπίζει οξύτατο συγκοινωνιακό πρόβλημα και η μείωση της χρήσης του ΙΧ μέσα στην πόλη είναι ο μόνος ασφαλής και αποτελεσματικός τρόπος για να περιοριστεί αυτό το πρόβλημα. Για να το πετύχουμε όμως πρέπει, τόσο η πόλη μας όσο και το σύστημα των συγκοινωνιών, να οργανωθούν σε διαφορετική βάση. Σήμερα το 80% των μετακινήσεων γίνεται με ΙΧ. Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ προτείνουμε ολοκληρωμένες παρεμβάσεις σε κεντρικό και περιφερειακό/τοπικό επίπεδο ώστε οι μετακινήσεις με ΙΧ μέσα σε 5 χρόνια να περιοριστούν σε κάτω από 30%, ενώ οι μετακινήσεις με δημόσιες συγκοινωνίες και ποδήλατο να φτάνουν τουλάχιστον το 70%. Αυτός ο στόχος είναι ήδη πραγματικότητα σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις. Ορισμένες μάλιστα έχουν υπογράψει τη Χάρτα των Βρυξελλών και δεσμεύονται εθελοντικά να φτάσουν οι μετακινήσεις με ποδήλατο στο 15% μέχρι το 2020.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου